aurorakollektivet Forum Index aurorakollektivet
Forum for the independent music collective and music festival AURORA

FAQFAQ    SearchSearch    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups    fchat fChat  RegisterRegister  
  ProfileProfile    Log in to check your private messages Log in to check your private messages    Log in Log in 

The Daimonic - The Fifth in a Series of Mistakes

Post new topic   Reply to topic    aurorakollektivet Forum Index -> Feedback
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MagnusUmulius
Iro Atea

PostPosted: Mon Nov 17, 2008 3:50 pm    Post subject: The Daimonic - The Fifth in a Series of Mistakes Reply with quote

Ny demo. To spor. Ene låta merkbart bedre enn den andre, men det er vel slik det blir.

Skamros tas imot med takk, konstruktiv kritikk fryktes som pesten.

http://www.myspace.com/thedaimonic
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
the jnmgns
Aurorastyret

PostPosted: Sun Nov 23, 2008 1:08 am    Post subject: Reply with quote

Når gikk Daimonic fra å være Andrew Eldritch til Nick Cave? Her var det et tog jeg gikk glipp av tydeligvis.

Mer harmonia og bibelsk klang til tross, det låter bra.

Daimonics fremste salgsartikkel er fortsatt Magnus' stemme, som skiller seg ut og kler musikken godt. Jeg klarer forresten fortsatt ikke å legge Billy Idol-sammenligningen helt bak meg. Magnus, dere må lage en gothcover av Rebel Yell eller White Wedding en gang. Du vil bli en hit (dette er ikke håning, bare så det er sagt).

Haarseths (hår)såre (pun intended) og mørke stemme til tross, dere har likevel tatt noen store instrumentale skritt siden første "Mistakes", med piano og jazz/dystre bossanovatrommer. Mer allsidig og bedre produsert, denne gang.

Personlig liker jeg nok helst Daimonic a la "This Is": Altså mer hissighet, mer dysterhet, mer gitar, mer trommemaskin.

May the Lord have mercy on us all...
MagnusUmulius
Iro Atea

PostPosted: Sun Nov 23, 2008 12:57 pm    Post subject: Reply with quote

Det blir nok aldri mer trommemaskin og proto-goth, dessverre. Hvertfall ikke foreløpig. Forøvrig er vel hele goth-merkelappen veldig feil slik det låter nå, så er litt overrasket over at du nekter å gi slipp på den ;)
Back to top
Aslak
Øyenstikker

PostPosted: Sun Nov 23, 2008 7:04 pm    Post subject: Reply with quote

Synes demoene dine blir bedre og bedre jeg, vokalen er som janmagnus sier det bærende elementet. Når det er sagt synes jeg produksjonen suger. Det er spesielt pianolyden, og kanskje litt måten det blir spilt på(akkordene, melodilinjene er forsåvidt greie), samt utrolig dårlig trommelyd som trekker ned. Bass og gitar fungerer greit.

Hvilket program spiller du inn i om dagen? Hvis Cubase eller Pro Tools, er det mulig å få prosjektfila? Eventuelt om du kan dumpe alle enkeltsporene som wav, med lik starttid, så kan jeg med glede se hva jeg klarer å få ut av dem på jobb.

Men alt i alt, stå på, synes ikke endring i stil gjør noe, er slik man utvikler seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
MagnusUmulius
Iro Atea

PostPosted: Mon Nov 24, 2008 10:25 am    Post subject: Reply with quote

"Pianoet" er en billig synth kjøpt på nettauksjon, og trommene er ennå billigere, spilt på med visper (for ikke å forstyrre naboene) og tatt opp med én vokalmic. Er nødt til å bli litt rævva da. Når det er sagt, så er jeg rimelig fornøyd selv, utgangspunktet tatt i betraktning. Ikke kan jeg spiller piano heller, så da blir det jo som det blir. Smile

Forøvrig spiller jeg inn på et fem år gammel digitalt hjemmestudio (slike som var populære før alle begynte å bruke lydkort og PC), og overfører låtene i stereo over til PC'en, hvor jeg trykker litt i wavelab for å gi de litt mer luft. Å kalle det en produksjon er derfor å strekke det litt langt ;) Takker forøvrig mange tusen takk for tilbudet, og det er ikke umulig at jeg kontakter deg angående det på et senere tidspunkt.

Takk for alle tilbakemeldinger!
Back to top
Aslak
Øyenstikker

PostPosted: Mon Nov 24, 2008 1:51 pm    Post subject: Reply with quote

Genialt å slippe pc for å spille inn da, får man jo gjort ting uten å surfe innom alt mulig annet Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
MagnusUmulius
Iro Atea

PostPosted: Fri Dec 05, 2008 10:10 am    Post subject: Reply with quote

Ennå to nye låter lagt ut, for de som ønsker å ta en lytt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    aurorakollektivet Forum Index -> Feedback All times are GMT + 1 Hour

Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum